poniedziałek, 16 marca 2015

Dobre buty podstawą sukcesu




Może się wydawać, że do biegania nie jest nam potrzebne zbyt wiele. Nic bardziej mylnego, bo dobre buty do biegania, strój i gadżety to czasami niemały wydatek. Chciałabym się jednak skupić tylko na obuwiu, bo to ono zapewnia nam największy komfort podczas biegania. Jest kilka zasad, do których powinniśmy się zastosować gdy mamy zamiar kupić nowe buty. 




Po pierwsze starajmy się iść na zakupy w trochę późniejszych godzinach. Wtedy nasze stopy są już opuchnięte i zmęczone całodniową pracą, a w takim stanie są podczas naszego biegania. Dzięki temu unikniemy częstego błędu - czyli kupna butów za dużych i takich, które będą nas uwierały i obcierały. Kolejną zasadą jest to, aby mierzyć je w skarpetkach o podobnej grubości do tych w których będziemy biegać. Buty tego typu nigdy się nie rozchodzą, więc nawet minimalne uciskanie powinno włączyć w waszej głowie lampkę. Ważne jest też to, aby rozmiar był odrobinę tego, który zawsze kupujecie, tak aby dużym palcem można było swobodnie poruszać.  I ostanie - komfort dla pięty. Powinna wygodnie osadzić się w bucie. Najłatwiej sprawdzić to podczas biegania, ale nie zawsze mamy taką możliwość. Polecam kupować buty sprawdzonych marek, ponieważ zawsze możemy oddać buty jeśli będzie się nam w nich źle biegać lub po prostu je wymienić. Mam nadzieję, że mój wpis chociaż w minimalnym stopniu, przyczyni się do tego, że kupicie dla siebie odpowiednie buty.

2 komentarze:

  1. Zgadzam się, dobre buty to podstawa. Sama powróciłam do ćwiczeń, po długiej przerwie, początkowo ćwiczyłam w trampkach, az mój staw skokowy dał o sobie znać, teraz kupiłam buty sportowe, wygodne, nie czuje że mam je na nodze, a ćwiczenia są o wiele bardziej wygodne :)

    OdpowiedzUsuń