poniedziałek, 28 grudnia 2015

Jak biegać, by schudnąć?

W momencie, gdy weszłam na wagę i pokazywana wartość mnie przeraziła, postanowiłam coś z tym natychmiast zrobić. Dobra dieta? Jak najbardziej, ale to nie wystarczy. Postawiłam na bieganie, gdyż to przecież bardzo dobry sposób na odchudzanie. Czy aby jednak na pewno? Jak najbardziej tak, aczkolwiek należy pamiętać o bardzo ważnych zasadach. Aby móc mówić o skutecznym spalaniu tkanki tłuszczowej w procesie biegania, trzeba biegać w odpowiedni sposób. Jak? Zasadniczo jeśli zaczynam, to powinnam biegać powoli, aby większość energii wydatkowanej na bieg pochodziła z tkanki tłuszczowej, a nie z glikogenu zawartego w mięśniach. To jest właśnie podstawowy błąd, jaki popełnia wiele osób chcących się odchudzać poprzez bieganie. Z czasem warto zmieniać obciążenia, warto zmieniać interwały ćwiczeń, gdyż wówczas można uzyskać najlepsze efekty. Oczywiście podstawą mimo wszystko jest dieta, skuteczna i bardzo ścisła dieta, gdyż bez niej ani bieganie, ani żadna inna forma aktywności fizycznej nie będzie skuteczna i nikt nie odczuje niczego dobrego.

3 komentarze:

  1. Czy uważasz, że bieg na bieżni i na ziemii daje takie same efekty? Zawsze wydawało mi się, że bieg na bieżni jest dużo łatwiejszy, przez co daje dużo gorsze efekty. Właściwie obciążenie czuje się na początku, a później bieżnia się rozpędza. Od ziemi musisz odpychać się cały czas sama, bo jej nie rozpędzisz, więc... :D Co o tym myślisz? :)

    Dodaje do ulubionych. Zapraszam do mnie nelainmotion.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Micha przedewszystkim :) ja do tego biegania dorzuciłabym coś jeszcze, ciałko musi być jędrne, a samo bieganie tego nie zapewni :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooo super wpis. Dzis zaczynam przygodę z bieganiem i chciałam zacząć z kopyta a teraz juz wiem ze najlepiej biegac wolno. Dzieki pozdrawiam. Karolina

    OdpowiedzUsuń